Voltatok már olyan helyen, ami nagyon tetszett, de amikor benyitottál a mosdóba, legszívesebben kalapot, kabátot vettél volna és indultál volna haza? Nagyon gyakran szoktam úgy érezni, akár étteremben, akár szállodában, akár egy klubba belépve, hogy a hely színvonalát nem az mutatja meg a legjobban, hogy hogyan néz ki a fő helyisége, hanem hogy mennyi energiát áldoztak a fürdőszobára. Ezért nem engedheti meg egyetlen klub se, hogy ne keressen meg egy szakértőt a fürdőszobai ötletekkel kapcsolatban, és ne formálja a saját képére ezt a helyiséget.
Ha kifizetünk egy jó magas árat egy belépődíjért, egy szobáért vagy akár csak egy sörért is, akkor elvárjuk, hogy azért megfelelő ellenszolgáltatást kapjunk. Egy klub esetében ez például jelentheti azt, hogy kedves pultosokkal akarunk találkozni, ne billegjen az asztal lába, de ezek még csak a jéghegy csúcsai. A legfontosabb, hogy a helyiség, amiben ülünk, igényes kialakítású és hangulatos legyen: ebbe beletartozik az, hogy látjuk, hogy a bútorok egymáshoz valók, nem csak éppen lepakolták azokat, amiket akciósan meg tudtak venni, hogy lógnak képek a falon és vannak extra díszítések. Ez nem esik mindig egybe feltétlenül a drágasággal se – találkoztam már az üzletvezető által festett fallal is, ami olyan egyedivé tette a klubot, hogy évekig visszajártam oda.
Hogyha kellemesen érezzük magunkat a helyiségben, és megkapjuk azt a „törődést” a minket körülvevő bútoroktól és falaktól, amiből úgy érezzük, hogy gondoltak ránk a tervezők, akkor több időt fogunk eltölteni ott – én ennek velejárója, hogy előbb utóbb a mosdóba is betévedünk. Most attól eltekintve, hogy ez egy egyszerű mellékhelyiség, vagy egy nagyobb alapterületű fürdőszoba, az én szememben ez az, ami eldönti, hogy egy hely hogy tekint a vendégeire. Ez ugyanis már nem a marketing része a dolognak, nem szerepel a honlapon kép róla, és nincsenek felsorolva a fürdőszobai kiegészítők. Itt a rossz vendéglátó szemében nyugodtan lehet spórolni, mindenből a legolcsóbbat venni, és semmit se karbantartani. Nagyon sok drága és jól megtervezett helyről jöttem már el, mert találkoztam ezzel a hozzáállással.
Véleményem szerint bárki, aki egy olyan hely megnyitását tervezi, ahol emberek fognak megfordulni, főleg, ha egy klubban gondolkozik, ahol hozamosabb időt is eltöltenek a jelenlévők, nem engedheti meg magának, hogy ne konzultáljon valakivel, aki szakértő a fürdőszobák területén. Ez azért fontos, mert a vevők megnyerésében minden apróság számít. Figyelmet kell fordítani arra, hogy a rendelkezésre álló helyet a legjobban használjuk ki, hogy milyen fürdőszobai bútorokat válogassunk össze, de még olyan apróságokra is, mint a képek, képkeretek, szőnyegek vagy akár vitrinek, amik a helyiségben kapnak helyet, és a vezetőnek erre nem biztos hogy lesz ideje, vagy akár megfelelő érzéke.
Különösen bonyolódik a helyzet, hogyha valamilyen téma köré szerveződő klubbot figyelünk meg: legyen szó akár egy pókerezős helyről, akár a társasjáték kedvelők kedvenc játszóházáról, mindenhol van lehetőség a frappáns fürdőszobai ötletek felhasználására. Minél igényesebb a hely, annál gyakrabban találkozhatunk a témához kapcsolódó, csempére festett alakzatokkal, vagy akár egyedileg tervezett mosdótálcákkal, és az ilyen kis apróságok mind-mid hozzá tudnak tenni az összesített élményhez és a hely megítéléséhez. Nem tudom, valaki látogatta-e már a legutóbb bemutatott zöld szórakozóhelyt: képzeljétek el, mennyire kihasználhatja egy ilyen hely egy tapasztalt, fürdőszobákra specializálódott csapat szakértelmét, és mennyire egyedi mosdót tervezhet a klubjához.
Ezeket pedig szerintem megéri figyelembe venni mind üzemeltetőként, mint látogatóként. Hogyha mi állunk a vezetőség élén, akkor nyilván könnyű látni, hogy miért éri meg nekünk, hogyha a helyünk minden egyes részlete jó elismerést kap, és a mosdó pont egy olyan terület, ahol könnyű kiemelkedni a konkurencia közül: kevesen veszik a fáradtságot, hogy gondos tervezéssel alakítsák ki. Hogyha pedig látogatóként térünk be valahova, akkor a hely komolyságának, igényességének nagyon jó indikátora, hogy mennyi extra energia van a helyiségbe ölve. Milyen a helyiség összképe? Vannak-e extra fürdőszobai kiegészítők, mint egy díszesebb törülközőtartó? Van-e nagyobb pultterület? Raktak-e esetleg be növényt vagy képet a helyiségbe? Ezek a kérdések gyakran egy az egyben átfordíthatóak arra, hogy lesznek-e jó értékelések a hely oldalán, és hamar visszavágyunk-e ide.